27 juni 2010

Mooi weer: ijsje toe

Chocolade- en kersenijs

Wat een heerlijk weer, dat vraagt natuurlijk om een verkoelend ijsje.
Links een bol kersenijs en rechts twee bollen overheerlijk, zo lekker heb ik het nog niet eerder gemaakt, chocoladeijs.

Het kersenijs heb ik gemaakt volgens het recept van dit vruchtenijs, de daarin genoemde 200 gram vers fruit heb ik vervangen door 200 gram verse kersen. Het recept van het verrukkelijke chocoladeijs komt uit het boek "The Perfect Scoop" van David Lebovitz.

3 opmerkingen:

Caroline Brouwer zei

Het ziet er weer héérlijk uit!
Ik zou zo een likje willen nemen!

Teunie Luijk zei

Is het een recept met copywright, dat chocoladeijs? Ik ben er namelijk wel benieuwd naar.
Hoe ga je te werk met het maken van twee soorten? Steek je die eerste soort dan in de vriezer? Blijft het goed? Krijg je dan geen ijskristallen?
Ik heb zelf ook zo'n zelfvriezend apparaat maar het valt me tegen hoe weinig je in één keer kunt maken.

Levine zei

@Teuni: uiteraard rust er copyright op het recept, dat is eigenlijk met alle (recepten uit) boeken zo.
Ik maak de 2 soorten ijs na elkaar en leg beide ijssoorten na het draaien nog zeker een uur in de vriezer om verder om te stijven. Nooit last van ijskristallen. In mijn ijsmachine kan ik ± 1 liter ijs per keer maken.