28 mei 2011

FabulousFoodFestival

Vandaag hebben we een dagje Haarlem gedaan. Dit keer niet gewinkeld in de gezellige binnenstad, onze bestemming was De Lichtfabriek waar het Fabulous Food Festival werd gehouden. Het Fabulous Food Festival wil laten zien hoe culinair genieten en duurzaam hand in hand kunnen gaan en daar zijn ze goed in geslaagd! We hebben genoten, veel leuke mensen gesproken, lekkere dingen geproefd en onze ogen uitgekeken.

Hieronder wat sfeerfoto's (excuses voor de slechte kwaliteit van de foto’s, ik heb ze gemaakt met mijn iPhone)

Direct bij binnenkomst de stand van ZTRDG

Natuurlijk ook de koekjes geproefd van Katies Cookies: lekkerrrr!!!
Je kunt ze online bestellen en naar ieder adres in Nederland laten sturen.

(H)eerlijke chocolade van Lovechock, we hebben van alle 3 de smaken een reep gekocht.

Leuk gesprek gehad met Manette Zeelenberg van Tweetjemee. Ik heb me al een tijd geleden aangemeld als buurtchef, maar had mijn webtaurant nog niet geopend. Aangestoken door het enthousiasme van Manette heb ik daar vanavond verandering in aangebracht. Meer keuze volgt binnenkort.

Uiteraard kon ik niet voorbij lopen aan de de stand van Desemenzo!
Ik volg hem al een tijdje via Twitter en nu kon ik hem dan eindelijk eens in het echt ontmoeten. Het enthousiasme straalt van hem af! Ik koop nooit brood bij de bakker, maar voor zijn brood heb ik een uitzondering gemaakt.
Bekijk hier een filmpje van Desemenzo

Yvette van Boven, schrijfster van het boek Home Made, was ook aanwezig. Ze vertelde me dat er twee nieuwe boeken van haar verschijnen: Home Made Winter (najaar 2011) en Home Made Zomer (voorjaar 2012). Ik heb ze alvast op mijn verlanglijstje gezet :-).

Honing van Fleur de Bij uit Amsterdam. Deze honing komt rechtstreeks van Amstelglorie, waar imker Katja van den Berg haar bijenkasten heeft staan. Als geboren en getogen Amsterdammer kon mijn echtgenoot het uiteraard niet nalaten twee potjes te kopen.

Food Watch was ook aanwezig. Foodwatch onderzoekt wat levensmiddelenbedrijven in al die potjes, blikjes en pakjes stoppen die supermarkten verkopen. Ze lezen de etiketten, bekijken de advertenties en dan… gaan ze eens kijken wat er werkelijk in de producten zit. Vaak valt dat vies tegen en worden consumenten flink misleid.

Verder kochten we nougat van Nougat & Zo

een grote koker muesli bij My Muesli

en een grote zak groenten en fruit bij Nature & More

Ook alle anders stands waren zeer de moeite waard. Volgend jaar gaan we weer!

3 opmerkingen:

Simones Kitchen zei

O leuk Levine ! I ga vandaag. Hebben we elkaar net mis gelopen!

Anoniem zei

Dat ziet er allemaal lekker uit, een walhalla voor kookfreaks zo te horen. Lijkt me genieten :)

Katie zei

Wat een leuke blog! Zoveel informatie en recepten en foto's -- mooi! Tot de volgende food festival, Levine! :)